12/Kolem Týřovických skal a údolím Úpořského potoka.

Předpověď počasí na neděli 7.12.2008 nezněla zrovna příznivě, ale i přes to jsme se v pátek domluvili, že něco podnikneme. Pár telefonů a akce byla na světě. V neděli ráno vyjíždíme autem. Skupinku objevitelů tvořím já/Luboš/, Koroun, Hadži a tentokrát i Radar. Proč objevitelů? Hned vysvětlím. Vyrazili jsme do míst, ne zrovna moc oficiálních, nikdo z nás tam předtim neabsolvoval tak ucelený okruh a to i přes malou vzdálenost od Kladna. V 7.00hod., ještě za šera, vyjíždíme z Kladna přes Roztoky do Branova. Tady necháme auto a s mapou a busolou vyrážíme do terénu. Jdeme na Propadený zámek a cestou, necestou zdoláváme vrcholky kopců, které jsou po okolí. Takže se dostáváme postupně na: Štulec, Prachoviště, kótu 538,8m.n.m., Vysoký vrch, zříceninu Týřov. Dál do Skryjí na oběd a užíváme si tepla a sucha zdejší hospody. Posilněni se vracíme k Úpořskému potoku a podél něj pokračujeme divokým údolím proti proudu. Cesta tu nevede žádná a několikrát brodíme. Obě strany jsou na vrcholcích lemovány skalami, které díky tomu, že jsou stromy bez listí, tak jsou dobře vidět. Napojujeme se na Ševcovu cestu, jenž nás dovede do Karlovy Vsi. Vlevo si dáme ještě jeden výstup na Vysoký Tok 545,5m.n.m. a šup šup, rychle lesem dolů-už je tma. Poslední 3km dojdeme k autu  po silnici a spokojeně odjíždíme do Kladna. Přes den bylo zataženo, deštivo, chvílemi  i sněžilo, ale nálada byla výborná. Brzy se sem vrátíme, stojí nám to za to a je tu plno dalších hezkých vrcholů a údolí, která jsou námi ještě neobjevena.